Cel mai recent succes al tehnologiei in plan autohton a fost inregistrat in mult disputata campanie electorala, cand like-ul a inlocuit uleiul si zaharul. Internetul a devenit spatiul virtual al dezbaterilor publice, inlocuind microbuzele ticsite cu alegatori la care se urlau sloganuri electorale din spatele unei portavoce de cele mai multe ori improvizata.

Rolul cel mai important al tehnologiei, sub toate formele ei, a fost, insa, acela de gardian, expunand nereguli sau tentative de furt. Nu s-a mai urlat, ci s-au postat comment-uri, invitatiile virtuale de tipul join ne-au facut mai organizati din punct de vedere electoral, iar mult uzitatul check-in a facut numaratoarea mai exacta. Prezidentiabilii ni s-au adresat in mod direct, nu doar din poza de pe stalp, ci prin viu grai “youtube-ian”, iar Facebook-ul a devenit sediul central de campanie.

Poate ca tot tehnologia ne va apara de eventualele angajamente neimplinite, folder-ul de promisiuni fiind acum virtual si usor accesibil, de tip web history, un fel de memorie colectiva aflata la un click distanta. A fost o campanie care a rescris de la zero modul in care se face politica si care a creat prerogativele implementarii votului electronic. Din pacate, tehonologia nu poate garanta succesul scontat de popor, “la butoane” aflandu-se factorul uman.

Entuziasm, insa, exista, ceea este de bun augur, iar mediul de business da dovada de maturitate si flexibilitate in contextul unui 2015 plin de schimbari.

Semnalele primite in zona de outsourcing IT sunt pozitive, companiile care au ales aceasta solutie fiind interesate de retehnologizare sau de implementarea unor aplicatii Business Intelligence care sa le asigure adaptabilitatea la un viitor incert.

Totodata, se constata si o atentie sporita in zona de securitate IT si de continuitate a activitatii, in traducere libera insemnand bugete alocate pentru auditari si analize predictive.

Bugetele alocate nu sunt neaparat generoase, mai degraba de tip Black Friday, ci mai eficient directionate, zona de IT ocupand un loc secund din punct de vedere al prioritatilor.

Indiferent de cum denumim toate aceste solutii, din punct de vedere managerial, se vizeaza aspecte care tin de usurarea procesului decizional in timp real, generarea valorii adaugate si optimizarea costurilor. Tehnologia corect utilizata te ajuta sa castigi timp, sa fii mai bine informat si sa iei decizii inspirate.

In ceea ce ne priveste, dupa cum spunea si Theodore Roosevelt“Faceti ceea ce puteti, cu ceea ce aveti, acolo unde sunteti.” – in asta consta chintesenta progresului.

Articol semnat de Alex Trifu, Sales Manager HyperCubic IT Outsourcing

Leave a Reply