No alt text provided for this image

                   Multi ar vrea sa uite pur si simplu acest 2020, insa a ne preface ca nu a existat este cea mai mare greseala. Este anul „Oglinda”, pentru ca ne-a pus fata in fata cu cine suntem cu adevarat, de la educatie si valori morale, pana la vulnerabilitati de ordin uman sau de business. Nu putem rescrie ce s-a intamplat, insa putem constientiza greselile, astfel incat viitorul sa nu devina o simpla iteratie a trecutului.

Putem adopta un comportament profilactic pe toate planurile, devenind astfel mai siguri pe noi si mai optimisti.

Ca totul sa arate ca in poza, adica aliniat, preventiv, eficient si de ce nu, atractiv, astfel incat sa nu ajungi in scenariul de tip „I told you so!” (toti avem un „prieten” carcotas), consider ca sunt vremuri numai bune de numarat bani….si dupa ce-i numaram, ii punem frumos in pusculita dedicata unui plan care sa asigure continuitatea business-ului.

Imi sustin declaratia, cum altfel decat printr-o analiza de tip statistic, menita sa induca frica si sa ne determine sa spargem pusculita, dar nu in sensul de risipa: 85% dintre companii au suferit un atac de tip malware sau ransomware si deloc surprinzator, aproximativ 90% dintre acestea atacuri au avut sorti de izbanda si unde mai pui ca un uimitor procent de 60% dintre companiile care pierd date critice se inchid in termen de 6 luni de la pierderea acestora.

Ca atare, daca iti doresti ca business-ul tau sa nu ajunga la „ATI”, ia in calcul implementarea unei strategii si nu-ti risipi resursele. In schimb, aloca-le unor profesionisti care iti pot pune la dispozitie un management integrat al sistemului tau informatic, care sa includa si implementarea unui plan de tip BC & DR (business continuity & disaster recovery).

In felul acesta se creeaza un ecosistem in care riscurile sunt previzibile, administrabile si controlabile.

Iata componenta acestui ecosistem sau mai bine zis nucleu:

Echipa – prima si una dintre cele mai importante componente ale unui plan de continuitate a activitatii (BCP) este organizarea unei echipe de continuitate. BCP-ul va fi eficient numai daca este bine conceput si daca exista o echipa dedicata care sa-l puna in practica, varianta ideala fiind cea de tip outsource (know-how extins; experienta; perspectiva obiectiva)

Analiza impactului asupra afacerii (BIA) – o analiza profunda a potentialelor amenintari si a modului in care acestea ar putea avea impact asupra afacerii – de obicei descrisa in termeni de centru de cost. BIA identifica cele mai critice functii de afaceri si solutiile IT de care aveti nevoie pentru a proteja si a restaura rapid.

Planificarea resurselor – Identificarea resurselor (sisteme hardware, software, solutii IT de securitate si cloud – public, privat sau hibrid, precum și personalul cheie si rolurile pe care trebuie sa le joace in caz de dezastru.

CE oferim:

  • audit IT; pen-test; raport de conformitate
  • management IT integrat; aducerea sistemului informatic la un optim functional
  • implementare si monitorizare BC & DR

CUM:

  • abonament lunar, astfel incat costurile sa fie suportabile si sa devina o investitie
  • facilitam achizitia echipamentelor si a solutiilor IT necesare, incluzand chiar si partea de Data-Center Privat

CAT: ne intalnim si vei afla, contacteaza-ma, nu amana!