Raspunsul este, din pacate, unul pozitiv in cele mai multe cazuri. Un “DA” hotarat si asumat de ambele parti, un razboi incrancenat pe un teren cunoscut si pe o miza care, de cele mai multe ori, are o dubla infatisare: de Judecator si de Victima, in traducere libera – Clientul.

Clientul reprezinta marul discordiei, el suna adunarea pe campul de lupta, iar la apel se prezinta cele doua tabere, care abia spre finalul razboiului realizeaza ca sunt complementare si poarta impreuna numele de Prestator. Sunt situatii in care finalul este inspirat din scenariile “hollywoodiene”, iar Clientul isi asuma rolul de Judecator si da o pedeapsa cu executare pe inca un an de zile, iar Prestatorul se multumeste cu recomandari ulterioare si remuneratii financiare echitabile. Insa, sunt si situatii in care finalul este pur autohton, iar Clientul devine Victima. Cele doua tabere nu se regasesc in rolul de Prestator, ba chiar din contra, se suspecteaza reciproc.

Verdictul este cu Faptas necunoscut, iar Victima ramane cu pagube financiare si cu un orgoliu ranit. In consecinta, infruntarea se reia intr-un alt cadru, reactivata de un comercial persuasiv si consultativ totodata.

Perceptiile generale sunt cumva egal impartite: oamenii tehnici sunt rigizi, introverti sau foarte putini creativi, iar la polul opus se afla departamentul comercial, cu oameni guralivi, alunecosi si cu multiple promisiuni de bine la purtator. Adevarul este undeva la mijloc, ceea ce inseamna din start un prim semn de echilibru care merita speculat.

Sunt situatii, intr-adevar rare, cand intre cele doua entitati se poate pune semnul “+”, iar rezultatul devine unul benefic si atrage dupa sine o “condamnare” la succes.

Acest semn “+” inseamna, in primul rand, armistitiu, iar obtinerea lui este o reala provocare. Mai apoi, el se traduce prin comunicare, completare reciproca, prioritizare, eficienta, decizii inspirate si asumate, dinamism si adaptabilitate.

Reteta consta intr-un efort sustinut si capabilitati manageriale care vizeaza aspecte de ordin psihologic si tehnic deopotriva, iar administrarea ei se face in doze mici, in cele mai diverse moduri si ocazii. Unii vor renunta si isi vor exprima frustrarile prin intermediul impunerii unor culturi organizationale menite sa uniformizeze personalitati – ne imbracam la fel si vorbim la fel! Din fericire, nu gandim la fel, iar singurele rezultate ale uniformizarii sunt fluctuatiile de personal.

Voi supune imaginatiei un scenariu de tip dezastru pentru orice manager – virusarea intregii infrastructuri cu virusul CryptoWall si imposibilitatea desfasurarii activitatilor cotidiene de business.

Totul se intampla inopinant, conform legilor lui Murphy, iar anuntul apocaliptic vine din partea departamentului IT, intr-o maniera deloc delicata: “Suntem nevoiti sa oprim activitatea pe o perioada nedeterminata de timp, pentru diminuarea pagubelor!“

Instinctul de antreprenor se activeaza imediat si incepi sa calculezi cati bani risti sa pierzi din cauza orelor de inactivitate. In cautarea de raspunsuri imediate, pui mana de telefon, caci nu ai timp sa faci ticket si oricum nu poti din cauza retelei virusate, iar, cu riscul de a fi considerat “berbec”, intrebi “Ce e CryptoWall?” si “cat dureaza” remedierea.

In primul rand, anuntul initial nu trebuie sa fie atat de dur. Expresii precum “perioada nedeterminata sau diminunarea pagubelor” creaza un stres suplimentar la nivel de organizatie.

Trebuie folosit un limbaj cat mai putin intruziv, in termeni de solutii, iar comunicarea situatiei de avarie este cel mai bine comunicata de un intermediar, account manager sau team leader, insa nicidecum de persoana implicata direct in solutionarea problemei.

Daca tot am ajuns la un numitor comun si pacea este instituita, vom emite sub forma unei “nota bene” un ghid denumit tehnici esentiale de supravietuire in mediul online – virusii:

  • Indiferent ca vorbim de virusul Cryptowall sau de alti virusi, intotdeauna este indicat ca sistemul de operare sa aiba update-urile la zi, firewall-ul activ, un antivirus actualizat cu ultimele definitii ale virusilor si, nu in ultimul rand, un back-up valid si recent al sistemului de operare si al tuturor datelor existente pe echipamente.
  • Este cat se poate de necesar ca solutia de back-up sa fie implementata in 3 pasi: server principal, server secundar pentru redundanta si mediu de stocare extern.

Pentru a implementa cu success cele enuntate mai sus, la nivel de Prestator, trebuie sa recrutam atitudine si apoi aptitudini tehnice. Abordarea tehnica trebuie sa fie preventiva si dublata de o logistica si o organizare pe masura, iar la nivel de Beneficiar trebuie prioritizate investiile astfel incat infrastructura de la baza desfasurarii activitatii de business sa nu ne limiteze.

Scenariul HyperCubic IT Outsourcing

In rolurile principale:

Alex Trifu – Sales Manager

George Lisandru – IT Infrastructure Manager

Leave a Reply